Nauwkeurig afgestemd voor ultieme prestaties: de BMW RR. Het verleggen van grenzen vraagt om millimeterprecisie - op elk terrein. Daarom blijven we de superbike continu verbeteren: van de nieuwe, aerodynamische kuip met winglets tot het voorwielspatbord met M Brake Ducts en prestatiegerichte innovaties zoals de M Quick Action Throttle, waarmee de gasrespons nu 14 graden korter is. Met de standaard meegeleverde Pro rijmodus beheers je elke situatie moeiteloos. Het doel is onveranderd en ambitieus: meer nieuwe pole positions.
NIET MEER WEG TE DENKEN.
Met de nieuwe, aerodynamische kuip kun je persoonlijke toptijden behalen. De geavanceerde winglets zorgen voor tot wel 50% meer downforce op de weg: 5,9 kg bij 150 km/u, 10,6 kg bij 200 km/u, 16,03 kg bij 250 km/u en 23,10 kg bij 300 km/u. Dit minimaliseert de neiging tot wheelies bij krachtige acceleratie.
NET ZOALS IN DE SLIPSTREAM.
De nieuw vormgegeven voor- en zijkuip van de BMW M RR verbeteren de prestaties aanzienlijk. De geoptimaliseerde aerodynamica verlaagt de belasting voor de rijder door de downforce door de wind te verminderen, wat ideaal is voor lange, snelle en geconcentreerde ritten. De vernieuwde M-winglets Evolution 3.0 verhogen de downforce op het voorwiel - ook bij een schuine helling - en zorgen voor 50% meer downforce tot 23,1 kg. Dit biedt de rijder extra vertrouwen bij grotere hellingshoeken en hogere bochtsnelheden.
ONTKETENDE PASSIE.
De krachtige 210 pk (154 kW) BMW ShiftCam viercilindermotor van de RR brengt alle ervaring van het racecircuit naar de weg. De M Brake Ducts in het nieuwe voorwielspatbord koelen de remklauwen tijdens hoge snelheden, wat zorgt voor betere prestaties en een stabieler drukpunt. Deze technologie komt rechtstreeks uit de M RR, net als het kettingblad en de performance-geoptimaliseerde cilinderkoppen. Met de standaard Schakelassistent Pro wordt uiterst nauwkeurig schakelen moeiteloos mogelijk.
ONGEËVENAARDE PRESTATIES EN PRECISIE.
Millimeterprecisie voor ultieme rijcontrole: de M Chassis Kit, met een verhoging aan de achterkant en een instelbaar achterbrugdraaipunt, is standaard. Uitsparingen in het frame bieden extra flexibiliteit aan de zijkant. De vlakke balhoofdhoek en de offset van de vorkbruggen verbeteren de doelgerichtheid van het voorwiel. De DDC-demping, in de standen Road, Dynamic, Race en Race Pro 1 tot en met 3, maakt het mogelijk om zowel op de weg als op het circuit met optimale demping te rijden.
BOCHTENJACHT.
De nu standaard aanwezige rijmodi Pro en de stuurhoeksensor maken twee geavanceerde functies mogelijk: Brake Slide Assist voor gecontroleerd vertragen en Slide Slip Control voor gecontroleerd accelereren. De stuurhoeksensor meet je drifthoek en werkt samen met de DTC voor een perfecte slipcontrole. De DTC-instellingen 2 en 3 zijn geoptimaliseerd voor het circuit en slicks. De Brake Slide Assist helpt je om powerdrifts snel onder de knie te krijgen, waardoor je in elke bocht meer dynamiek en controle hebt.
DRIE UITVOERINGEN: ÉÉN KARAKTER.
Ongeacht welke variant je kiest: hier draait alles om jouw persoonlijke voorkeuren, niet om millimeters of milliseconden. Maar één ding is zeker: elke RR is ontworpen voor pure performance.