Nauwkeurig afgestemd voor ultieme prestaties: de BMW RR. Het verleggen van grenzen vraagt om millimeterprecisie - op elk terrein. Daarom blijven we de superbike continu verbeteren: van de nieuwe, aerodynamische kuip met winglets tot het voorwielspatbord met M Brake Ducts en prestatiegerichte innovaties zoals de M Quick Action Throttle, waarmee de gasrespons nu 14 graden korter is. Met de standaard meegeleverde Pro rijmodus beheers je elke situatie moeiteloos. Het doel is onveranderd en ambitieus: meer nieuwe pole positions.

Gelaagde media motorrad vet2

NIET MEER WEG TE DENKEN.

Met de nieuwe, aerodynamische kuip kun je persoonlijke toptijden behalen. De geavanceerde winglets zorgen voor tot wel 50% meer downforce op de weg: 5,9 kg bij 150 km/u, 10,6 kg bij 200 km/u, 16,03 kg bij 250 km/u en 23,10 kg bij 300 km/u. Dit minimaliseert de neiging tot wheelies bij krachtige acceleratie.

Gelaagde media S 1000 RR

NET ZOALS IN DE SLIPSTREAM.

De nieuw vormgegeven voor- en zijkuip van de BMW M RR verbeteren de prestaties aanzienlijk. De geoptimaliseerde aerodynamica verlaagt de belasting voor de rijder door de downforce door de wind te verminderen, wat ideaal is voor lange, snelle en geconcentreerde ritten. De vernieuwde M-winglets Evolution 3.0 verhogen de downforce op het voorwiel - ook bij een schuine helling - en zorgen voor 50% meer downforce tot 23,1 kg. Dit biedt de rijder extra vertrouwen bij grotere hellingshoeken en hogere bochtsnelheden.

DI24_000232912[1]

Nog efficiëntere front- en kuip met winglets

De vernieuwde kuip biedt verbeterde aerodynamica dankzij een aangepast ontwerp, herkenbaar aan de opvallende haaienkieuwen. Hierdoor kon de downforce van de winglets met 50% worden verhoogd, wat bij 300 km/u neerkomt op een indrukwekkende 23,10 kg.

DI24_000232941[1]

Dynamisch vooraanzicht en hoog windscherm

Minder turbulentie rondom de helm: het vernieuwde front met hoog windscherm zorgt voor optimale aerodynamica rond het hoofd. De extra afscheiding bij de vorkbrug levert bovendien nog meer aerodynamische voordelen op.

DI24_000232942[1]

M Quick Action Throttle

Meer controle met minder inspanning: dankzij de M Quick Action Throttle wordt ontspannen gasgeven eenvoudiger. Dit is te danken aan de aanzienlijk kleinere draaibeweging van slechts 58°.

ONTKETENDE PASSIE.

De krachtige 210 pk (154 kW) BMW ShiftCam viercilindermotor van de RR brengt alle ervaring van het racecircuit naar de weg. De M Brake Ducts in het nieuwe voorwielspatbord koelen de remklauwen tijdens hoge snelheden, wat zorgt voor betere prestaties en een stabieler drukpunt. Deze technologie komt rechtstreeks uit de M RR, net als het kettingblad en de performance-geoptimaliseerde cilinderkoppen. Met de standaard Schakelassistent Pro wordt uiterst nauwkeurig schakelen moeiteloos mogelijk.

DI24_000232943[1]

Aandrijving voor performers: motorenconcept

Racesport-technologie tot in de details: de cilinderkopgeometrie van de RR is identiek aan die van de M RR. Met een vermogen van 154 kW (210 pk) zijn ultieme prestaties binnen handbereik.

DI24_000232913[1]

Dynamische achterkant met korte kentekenplaathouder

Meer dan alleen looks: de dynamische achterkant geeft de RR een lichte en sportieve uitstraling. De optioneel verkrijgbare M Cover Kit voor Track-Days is bovendien eenvoudig te monteren voor gebruik op het circuit.

DI24_000231996

Alles in de hand: met de stuurhoeksensor

Dankzij de innovatieve stuurhoeksensor kunnen de rijhulpsystemen Brake Slide Assist en Slip-Slide Control optimaal presteren op het circuit.

ONGEËVENAARDE PRESTATIES EN PRECISIE.

Millimeterprecisie voor ultieme rijcontrole: de M Chassis Kit, met een verhoging aan de achterkant en een instelbaar achterbrugdraaipunt, is standaard. Uitsparingen in het frame bieden extra flexibiliteit aan de zijkant. De vlakke balhoofdhoek en de offset van de vorkbruggen verbeteren de doelgerichtheid van het voorwiel. De DDC-demping, in de standen Road, Dynamic, Race en Race Pro 1 tot en met 3, maakt het mogelijk om zowel op de weg als op het circuit met optimale demping te rijden.

BOCHTENJACHT.

De nu standaard aanwezige rijmodi Pro en de stuurhoeksensor maken twee geavanceerde functies mogelijk: Brake Slide Assist voor gecontroleerd vertragen en Slide Slip Control voor gecontroleerd accelereren. De stuurhoeksensor meet je drifthoek en werkt samen met de DTC voor een perfecte slipcontrole. De DTC-instellingen 2 en 3 zijn geoptimaliseerd voor het circuit en slicks. De Brake Slide Assist helpt je om powerdrifts snel onder de knie te krijgen, waardoor je in elke bocht meer dynamiek en controle hebt.

DRIE UITVOERINGEN: ÉÉN KARAKTER.

Ongeacht welke variant je kiest: hier draait alles om jouw persoonlijke voorkeuren, niet om millimeters of milliseconden. Maar één ding is zeker: elke RR is ontworpen voor pure performance.