De nieuwe R 18 verwijst naar de historie en iconische kenmerken van BMW die ze consequent hebben doorontwikkeld. Een nalatenschap waar ze elke dag naar leven in de gedachten van #SoulFuel. Het resultaat: een karaktervolle cruiser motor met de boxer met de meeste cilinderinhoud die BMW ooit heeft gebouwd inclusief tijdloze designkenmerken.
CRUISER OP EERSTE GEZICHT.
Tot op heden is de BMW R 18 de grootste boxermotor ooit geproduceerd door BMW. Deze krachtige 2-cilindermotor heeft een indrukwekkende cilinderinhoud van 1.802 cc, wat de hoogste cilinderinhoud is die ooit door BMW is bereikt. Daarnaast is de R 18 uitgerust met een vermogen van 67 kW bij 4.750 t/min en een koppel van 158 Nm bij 3.000 t/min. Wat betreft brandstofverbruik wordt een zuinigheid van 5,6 liter per 100 km behaald.
MIX VAN KLASSIEK EN MODERN.
De BMW R 18 combineert de esthetiek van zijn klassieke voorganger, de R 5, met moderne technologie, wat resulteert in een opwindend geheel. Het dashboard behoudt een klassiek ontwerp met ronde tellers, maar biedt ook verschillende rijmodi om uit te kiezen.
Met een stevig dubbel wiegframe van stalen buizen en een zichtbare cardanas, kenmerkend voor BMW-motoren, biedt de R 18 zowel stabiliteit als stijl. Een dubbele swingarm aan de achterzijde en een telescopische voorvork aan de voorkant zorgen voor een soepele rijervaring.
De R 18 biedt diverse rijmodi, waaronder Rain, Roll en Rock. Veiligheid wordt versterkt door het Automatic Stability Control (ASC), dat slippen van het achterwiel bij acceleratie beperkt. Optionele extra's zijn onder andere Reverse Assist voor elektrische achteruitrijhulp en Hillstart Control, dat helpt bij het wegrijden op een helling vanuit stilstand.
PERSONALISEERBAAR.
Het design van de R 18 biedt talloze opties voor customising en personalisatie. Het achterframe kan gemakkelijk worden verwijderd en verschillende onderdelen zijn eenvoudig te demonteren. Bovendien zijn de bevestigingspunten van de hydraulische leidingen gunstig geplaatst, waardoor het stuur moeiteloos kan worden versteld. Daarnaast is het een fluitje van een cent om de cilinderkopdeksels en de cover aan de voorzijde te verwisselen, waardoor je de uitstraling van je motorfiets kunt aanpassen aan uw persoonlijke voorkeur.
R 18 100 YEARS.
100 jaar geleden begon met de R 32 een uniek succesverhaal. Vandaag vieren we onze bewogen geschiedenis met een nieuw icoon: de BMW R 18 100 Years. De productie is beperkt tot 1.923 stuks en de motorfiets is een echt liefhebbersmodel dat een gevoel van nostalgie uitstraalt.
Het Limited Edition -model benadrukt historische kenmerken met veel chroom. Bijvoorbeeld de druppelvormige tank met witte pinstriping, die al in 1936 de R 5 onmiskenbaar maakte. En natuurlijk de unieke boxermotor. #SoulFuel in zijn meest exclusieve vorm.