De R 18 Classic is een nostalgische toermotor. Hij doet denken aan het begin van de eerste cruisers die geschikt waren om te toeren. Daarnaast haalt hij tijdloze kenmerken uit onze BMW Motorrad-geschiedenis aan. De krachtigste boxermotor die we ooit hebben gebouwd qua cilinderinhoud vormt onmiskenbaar het hart van de machine. Hij staat voor ontspannen tochten en puur plezier.

road-forest

HIGHLIGHTS VAN DE R 18 CLASSIC.

De druppelvormige tank is een icoon uit onze geschiedenis en benadrukt - net als de langgerekte achterste einddemper - de langgerekte typische flyline van de R 18 Classic. Het stalen frame met dubbel subframe omsluit de massieve sculpturale motor, wat kilometer voor kilometer een ervaring zal zijn.

r18 classic
DI21_000021513
DI21_000021515
DI21_000021514
DI21_000021517

KRACHTIGE CRUISERMOMENTEN.

Een vroeg hoog koppel zorgt voor krachtige cruisermomenten: de 2-cilinder boxermotor van 1802 cc van de R 18 Classic is de boxer met de meeste cilinderinhoud die we ooit hebben gebouwd. Een motor die je zult zien, horen en voelen: het maximale koppel van 158 Nm wordt al ontplooid bij 3.000 t/min. Van 2.000 tot 4.000 t/min is er altijd meer dan 150 Nm beschikbaar en daarmee een continu hoog koppel bij een voor een boxer karakteristiek loopgedrag. Bij 4.750 t/min levert de "Big Boxer" 67 kW (91 pk). Zo begin je elke tour vol overtuiging.